Poveži se putem

BiH

Profesorica Asima Nalić voditeljica Godišnje konferncije sesije strateškog planiranja CIVITAS

Objavljeno

-

23. CIVITAS godišnju konferenciju školskih programa građanskog obrazovanja otvorili su izvršna direktorica Sandra Sladaković i predsjednik Civitas Skupštine Alija Lapo. Direktorica Sladaković podsjetila je kako svake školske godine neki oblik nastave građanskog obrazovanja pohađa 190 000 učenika i učenica.


Program u proteklih 25 godina obučio je 40 000 nastavnika, omogućio obrazovanja za demokratiju i ljudska prava za 1,6 miliona učenika i donirao 1,2 miliona udžbenika i didaktičko-metodičkih priručnika za nastavnike. – naglasila je Sladaković.

Predsjednik Lapo podsjetio je na Alumni mrežu naših učenika i nastavnika koje danas susreće u nekim novim ulogama: bivše učenike kao nastavnike, obučene nastavnike kao ministre i kako je snažan osjećaj pripadanja zajedničkoj viziji odgojno-obrazovnih zadaća da se međusobno doživljavaju kao članovi jedne velike porodice.


Već drugu godinu za redom naša profesorica Asima Nalić je mentorica i voditeljica sesija strateškog planiranja CIVITAS Godišnje konferencije, a učesnica je istih već više od 10 godina.


Kako je kazala profesorica Nalić, fokus ovogodišnje konferencije bio je na obrazovanju za mir. Zadatak je bio da se pripreme radionički programi za obuku učesnika Konferencije koristeći postojeće NPP i lekcije predmeta Demokratija i ljudska prava/ građansko obrazovanje u srednjim i osnovnim školama.

Asima Nalić, prof.


Polazeći od stanovišta da je obrazovanje za mir cjelovit participativan proces koji uključuje učenje o demokratiji i ljudskim pravima, nenasilju, socijalnoj i ekonomskoj pravdi, rodnoj ravnopravnosti, te da u osnovi podrazumijeva mir u širem smislu (vršnjaci , porodica, društvo), sigurni smo da programi demokratije u osnovnoj i srednjoj školi, odnosno konceptualne karakteristike već postojećih tekstova i vježbi unutar lekcija, uz neophodno prilagođavanje i unošenje novih sadržaja, mogu obezbijediti osnovne zahtjeve obrazovanja za mir.


Kroz ove nastavne sadržaje, timski rad i saradničko učenje, problemske zadatke i praktičnu nastavu građanskog obrazovanja postižu se slijedeći ishodi učenja:

  • svijest o individualnoj i kolektivnoj odgovornosti
  • argumentirano iskazivanje stavova
  • sklonost postizanju kompromisa i nenasilno rješavanje sukoba
  • kritičko promišljanje odluka lidera i vlasti
  • razlikovanje moći od autoriteta
  • prepoznavanje i sprječavanje diskriminacije i govora mržnje

Profesorica je istakla kako je posebno zadovoljstvo i čast bilo raditi sa profesorima i predstavnica obrazovnih vlasti koji će u narednom periodu pripremiti i obogatiti nastavne sadržaje u pogledu kulture mira .

Copyright © 2002 - 2023 Zepce.ba portal