Za nepuni mjesec cijene goriva su pale za oko pola marke pa se ovih dana, u ovisnosti o vrsti goriva, cijene po litri kreću uglavnom oko 2 KM. Tačnije, dok je u nekim dijelovima BiH cijena goriva i manja od 2 KM, u drugima se naplaćuje i petnaestak feninga više.
S obzirom na to da je barel nafte na svjetskom tržištu oko 55 dolara, što je upola jeftinije nego sredinom ljeta, ekonomski stručnjaci tvrde da itekako ima prostora za još veći pad maloprodajnih cijena.
Potkrepljuju to podatkom da je, naprimjer, 2009. godine, kada je barel sirove nafte prodavan za oko 70 dolara, litra eurodizela koštala 1,28 KM.
Duljko Hasić, ekonomski analitičar u Vanjskotrgovinskoj komori BiH, istaknuo je da bi cijene dizela u BiH trebale pasti na 1,50 KM.
”Očekuje se da u sljedećem periodu dođe do većeg pada cijena i na svjetskom tržištu, a tako i u BiH, s obzirom na to da je usvojen novi set mjera vezano uz sankcije SAD i Europe prema Rusiji. U skorije vrijeme cijena po barelu past će na 45 dolara. A ako bi naftni distributeri i kod nas pratili pad cijena, onda litra dizela ne bi trebala biti iznad 1,50 KM. Ako ne bude korekcija cijena shodno padu cijena na svjetskom tržištu, bit će potrebna intervencija Konkurencijskog vijeća”, kazao je Hasić.
Pojeftinjenje goriva na bh. tržištu predstavlja osnovu za snižavanje cijena onih vrsta robe i usluga gdje taj energetski čimbenik ima značajnu stavku u njihovoj proizvodnji, odnosno prometu, tvrde u Instituciji ombudsmana za zaštitu potrošača BiH.
”Takvih proizvoda je mnogo, prije svega riječ je o većem broju prehrambenih proizvoda. Pad cijena goriva trebao bi uticati i na snižavanje cijena prijevoza. Iako postoji valjana osnova i razlog za pojeftinjenje, proces pada cijena robe i usluga, koje ovise o cijeni goriva, nije tako brz, traje i po nekoliko mjeseci.
Trgovci se teško i dosta sporije odlučuju za obaranje cijena, a spremni su ih povećati kada se dogodi rast cijene goriva”, tvrde ombudsmani, dodajući kako kad raste cijena goriva, onda to ide daleko brže.