Direktor Autocesta FBiH Jasmin Bučo je na nedavno održanom summitu 16 zemalja centralne i istočne Europe i Narodne Republike Kine kao i na bilateralnim sastancima sa predstavnicima kineske Vlade prezentirao projekte koje bi mogle financirati kineske kompanije i banke.
Predstavnici više kineskih kompanija iskazali su interes za ulaganje u transportnu infrastrukturu u BiH. Razmatrani su modeli izgradnje putem koncesije i putem projektnog partnerstva. U Autocestama FBiH se nadaju da će ove prezentacije brzo uroditi plodom.
Riječ je o pet projekata za novih 107 kilometara autoceste na dionicama na području Zenice, od Žepča do Doboja, potom južni dio Koridora Konjic – Mostar – Buna, kao i o projektu izgradnje brze ceste Lašva – Travnik. Ovi projekti su spremni za izgradnju u novom investicijskom ciklusu 2016-2018. godine, kažu sugovornici iz Autocesta FBiH.
Predstavljene dionice
-Za dionicu Zenica sjever – Nemila u dužini deset kilometara u tijeku je izrada glavnog projekta, a idejni projekat i studija isplativosti optimizirani su prošle godine, te je dobijena i okolišna dozvola. Na ovoj dionici su projektirana tri tunela (Vraca, Zenica i Vranduk) i šest mostova. Procijenjena vrijednost izgradnje je 142 milijuna eura bez PDV-a – navode iz Autocesta FBiH.
Idejni projekat i studija isplativosti, također u prošloj godini, optimizirani su i za dionicu Nemila – Žepče jug u dužini 11 kilometara, a izdata je i okolišna dozvola. Projektiran je jedan tunel u dužini tri i pol kilometra, te šest mostova, a procijenjena vrijednost izgradnje je 215 miliona eura bez PDV-a.
-Završena je studija izvodljivosti za dionicu Mostar jug – Buna u dužini 13 km, a u toku je optimizacija idejnog projekta. Ovdje su projektirana tri tunela i tri mosta, a gradnja bi trebala koštati 168 milijuna eura bez PDV-a – dodaju.
Ove godine je završena optimizacija idejnog projekta za izgradnju dionice Konjic – Mostar sjever u dužini 35 kilometara. U toku su geološka istraživanja i izrada prometnog elaborata. Gradnja bi trebala koštati 536 miljuna eura bez PDV-a.
-Kada je riječ o dionici Žepče jug – Doboj (38 km), idejni projekat i studija isplativosti su optimizirani 2014. godine, a dobijena je i okolišna dozvola. Projektirano je pet tunela i 16 mostova, a planirana cijena radova je 351 milijun eura bez PDV-a. Dionica bi se gradila modelom koncesije projektiraj-financiraj-izgradi-vrati naručitelju – navode sugovornici.
Koncesija za brzu cestu
Brza cesta Lašva – Travnik u dužini 24 kilometra treba se graditi također modelom koncesije projektiraj-financiraj-izgradi-vrati naručitelju. Ovaj transportni pravac se nalazi na novoj osnovnoj europskoj transportnoj mreži.
-Realizacijom ovih projekata bismo završili 70 posto Koridora 5c čime bi prometna struktura i generalna slika Bosne i Hercegovine poprimila sasvim drugu dimenziju. Povezivanjem brze ceste Lašva – Travnik na autocestu dobijamo najbolju prometnu vezu u centralnim područjima BiH sa centalnom Europom i Jadranskom obalom – zaključili su iz Autocesta FBiH.
(Faktor)