Facebook novost – uklanjanje deaktiviranih ili komemorativnih profila iz broja fanova, najavljena početkom ovog mjeseca počela se provoditi što znači da su gotovo sve stranice mogle uočiti promjene u broju fanova.
Kako je nova Facebook odluka utjecala na broj fanova najvećih bh. stranica?
Iz Facebooka su naglasili da ti fanovi ne doprinose brendu i ciljevima koje žele postići na ovoj platformi. Također, istaknuli se da će ova odluka menadžerima stranica omogućiti bolji uvid u strukturu fanova i lakše pronalaženje korisnika Facebook-a sličnim njihovim fanovima putem opcije “Lookalike Audiences”, što znači da svoje oglase mogu preciznije usmjeravati.
Zanimalo nas je kako je ovaj potez utjecao na najveće Facebook stranice u BiH, stoga smo u suradnji s Degordianom, full service digitalnom agencijom, napravili analizu najvećih Facebook stranica kako bismo vidjeli utjecaj ove odluke na naše tržište u proteklih mjesec dana.
Pri tome smo koristili alat Socialnumbers alat koji prati Facebook stranice, a odabrali smo kategorije i industrije s najvećim brojem fanova na svojim stranicama – Muzika, Proizvodi, Maloprodaja i Hrana i piće.
Muzika:
1. Dino Merlin – broj fanova: 836,426 – rast – broj fanova: 91,528
2. Dubioza Kolektiv – broj fanova: 439,279 – pad – broj fanova: 30,045
3. Dado Polumenta – broj fanova: 428,249 – pad – broj fanova: 15,025
4. Zdravko Čolić – broj fanova: 333,727 – pad – broj fanova: 194
5. Goran Bregović – broj fanova: 274,198 – pad – broj fanova: 7,903
6. Zabranjeno pušenje – broj fanova: 266,543 – pad – broj fanova: 13,509
7. Plavi orkestar – broj fanova: 253,405 – pad – broj fanova: 16,369
8. Balaševizam – broj fanova: 202,513 – pad – broj fanova: 12,126
9. Frenkie – broj fanova: 178,242 – pad – broj fanova: 11,832
10. Donna Ares – broja fanova: 143,443 – pad – broj fanova: 2,984
Gotovo svi muzičari imaju pad broja fanova na svojim službenim Facebook stranicama, dok Dino Merlin bilježi značajan rast od 91,528 fanova ostajući na prvom mjestu s preko 800.000 fanova. Najveći pad bilježi grupa Dubioza Kolektiv koja je “izgubila” 30,045 fanova što je 7% njihovih fanova, dok najmanji i gotovo neznačajan pad od 194 fana ima Zdravko Čolić.
Proizvodi:
1. kupikupon.ba – broj fanova: 123,809 – pad – broj fanova: 5,709
2. Posao.ba – broj fanova: 99,227 – pad – broj fanova: 3,211
3. Dormeo.ba – broj fanova: 85,580 – pad – broj fanova: 939
4. Gorenje BiH – broj fanova: 75,084 – rast – broj fanova: 779
5. Meggle – broj fanova: 55,795 – pad – broj fanova: 1,904
6. Diva – broj fanova: 44,461 – pad – broj fanova: 2,609
7. Zlatarne DAR – broj fanova: 43, 947 – pad – broj fanova: 2,289
8. Bellona Namještaj – broj fanova: 41,866 – rast – broj fanova: 2,114
9. Delimano.ba – broj fanova: 36,707 – pad – broj fanova: 2
10. TopShop.ba – broj fanova: 31,885 – rast – broj fanova: 285
Rast od 5% bilježi stranica Bellona Namještaj (2,114 fanova), a s nešto nižim rastom slijede je Gorenje BiH (779 fanova) i TopShop.ba (28%). Ostale stranice u ovoj kategoriji bilježe pad, a najznačajniji je onaj službene Facebook stranice kupikupon.ba koja je “izgubila” 5,709 fanova (5% pada), ali ipak ostala na prvom mjestu u ovoj kategoriji. Uz nju, značajniji pad biježe stranice Posao.ba (3,211 fanova) te Diva (2,609) i Zlatarne DAR (2,289).
Maloprodaja:
1. dm drogerie markt BiH – broj fanova: 218,639 – pad – broj fanova: 4,492
2. Konzum Bosna i Hercegovina – broj fanova: 175,125 – pad – broj fanova: 1,271
3. eKupi.ba – broj fanova: 136,094 – pad – broj fanova: 4,171
4. Citydeal.ba – broj fanova: 107,802 – pad – broj fanova: 3,753
5. Mepas Mall – broj fanova: 98,005 – pad – broj fanova: 4,344
6. MEGApopust.ba – broj fanova: 93,180 – rast – broj fanova: 5,207
7. Mercator Centar Banja Luka – broj fanova: 80,231 – pad – broj fanova: 5,641
8. FIS – broj fanova: 69,013 – rast – broj fanova: 360
9. Bingo – broj fanova: 59,373 – rast – broj fanova: 17,866
10. Sarajevo City Centar – broj fanova: 49,448 – rast – broj fanova: 440
U kategoriji maloprodaje je najveće iznenađenje je službena Facebook stranica lanca trgovačkih centara Bingo koja je zabilježila rast od 30% (17,866 fanova), a manji rast od 5% bilježi i stranica MEGA popust.ba. Ipak, u ovoj kategoriji većina stranica bilježi “pad” broja fanova. Tako dm drogerie markt BiH, koja zauzima prvo mjesto s više od 200 tisuće fanova, bilježi pad od 2%, dok većina ostalih stranica ima pad od 4 do 5 tisuća fanova.
Hrana i piće:
1. Argeta – broj fanova: 76,959 – pad – broj fanova: 1,346
2. Pardon – Samo Izvolite – broj fanova: 73,102 – pad – broj fanova: 2,389
3. Nektar pivo – broj fanova: 57,582 – pad – broj fanova: 2,018
4. Podravka BiH – broj fanova – broj fanova: 48,262 – rast – broj fanova: 2,589
5. Orbit Bosna i Hercegovina – broj fanova: 44,360 – pad – broj fanova: 1,316
6. Ballantine’s Bosna and Herzegovina – broj fanova: 43,694 – pad – broj fanova: 2,044
7. Vapiano Sarajevo – broj fanova: 36,562 – pad – broj fanova: 1,880
8. Nektar Banjalučka pivovara – broj fanova: 27,098 – / –
9. SkyCola – broj fanova: 26,647 – rast – broj fanova: 476
10. Airwaves Bosna i Hercegovina – broj fanova: 26,231 – rast – broj fanova: 31
U ovoj kategoriji značajniji rast bilježe dvije stranice, Podravka BiH koja ima 2,589 fanova više te SkyCola s 476 novih fanova. No, iako većina stranica bilježi pad, nijedna od njih se ne ističe pa je tako Pardon-Samo izvolite izgubio 3% fanova, Nektar pivo 3,5% a Ballantine’s Bosna and Herzegovina 4% fanova. Stranica NektarBanjalučka pivovara nije zabiljžila pad, kao ni rast što je zanimljivost u odnosu na sve druge službene Facebook stranice brendova.
Zašto su neke službene Facebook stranice zabilježile rast, a neke pad?
Prije svega, brojke će se mijenjati jer Facebook još nije do kraja proveo “brisanje” fanova, no veliku ulogu kod stranica koje bilježe rast ima sadržaj koji nude svojim fanovima.
Tako Ivona Milas, voditeljica bh. ureda digitalne agencije Degoridan ističe:
“Stranice koje imaju dobar sadržaj, zanimljiv fanovima, ovo brisanje deaktiviranih profila nisu gotovo ni primjetile. No, osim na sadržaju, bitno je i konstanto raditi na prikupljanju novih fanova uz pomoć Facebookovih alata kao što su Adsi”.
Naglasila je i da je na službenim Facebook stranicama sve važniji doseg i vidljivost objava, ne samo broj fanova, jer upravo to pokazuje komunikacijski uspjeh brenda.
Možemo zaključiti da broj fanova nije mjerilo uspjeha, iako sada administratori stranica imaju uvid u pravo stanje te u skladu s time mogu prilagoditi digitalnu strategiju. Sve važniju ulogu će imati integracija svih kanala brenda kao i web stranice jer je Facebook ipak samo jedan od kanala koji dolazi do ciljane grupe uz pomoć kvalitetnog i relevantnog sadržaja.
(klix)