Trenutno je u toku implementacija projekta „Zimska proizvodnja povrća u plastenicima u općinama Žepče i Maglaj i Gradu Doboj“. Implementacija projekta je počela 01.11.2017. godine i traje do 30.03.2017. godine. Implementator projekta je Razvojna agencija Žepče, dok su partneri kao i su financijeri projekta CRS (Catolich Relief Services), Općina Žepče, Općina Maglaj i Grad Doboj.
U projekt je uključeno 25 poljoprivrednih proizvođača na 4,5 dunuma površine u općini Žepče, 12 poljoprivrednih proizvođača na 1,4 dunuma površine u općini Maglaj i 7 poljoprivrednih proizvođača na 1,75 dunuma u Gradu Doboj. U plastenicima je zasađena salata Centore i Unicum, a planirani rok berbe je polovina veljače 2018.godine. Korisnicima projekta će biti osiguran otkup cjelokupne količine proizvoda u čemu podršku pruža RAŽ.
Iz svake od općina angažiran je agronom koji ima obavezu da svakodnevno komunicira sa proizvođačima, prati tok proizvodnje i uči od mentora agronoma koji je posebno angažiran na terenu za potrebe agronoma i proizvođača.
Projekt doprinosi uspostavi međuopćinske suradnje kao i razmjeni iskustava i znanja u sektoru plasteničke proizvodnje, te povezuje JLS- donatore-proizvođače- otkupljivače- kupce i kao takav radi na osnaživanju lanca vrijednosti plasteničke proizvodnje.
U narednom projektu koji se planira po završetku zimske proizvodnje, a u slučaju daljnje podrške donatora i Općina, raditi će se na unapređenju mreže pružaoca usluga, iskorištenju postojećih resursa i dobrim praksama, dodatnom educiranju proizvođača za ljetnu proizvodnju čime će se zaokružiti ciklus proizvodnje u plastenicima kroz cijelu godinu.
Cilj projekta je osigurati uvjete za održiv ekonomski rast, otvaranje radnih mjesta u poljoprivredi, jačanje i razvoj poljoprivrednog sektora kroz podršku razvoju plasteničke proizvodnje u općini Žepče, općini Maglaj i Gradu Doboj, kroz povećanje konkurentnosti plasteničke proizvodnje pokretanjem zimske proizvodnje salate u plastenicima, osiguranjem boljih uvjeta proizvodnje i boljom educiranošću proizvođača, a sve u svrhu lakšeg plasmana proizvoda na tržište kroz povećanje količine i kvalitete proizvoda i međusobno uvezivanje malih proizvođača.
(RAŽ)