Mladen Cvitanović (60) gotovo više od četiri decenije živi u Norveškoj, ali ljubav prema rodnoj Golubinji, mjestu kod Žepča, nikada nije prestala. Naprotiv, iz godine u godinu postaje sve jača i jača. Njegova supruga, koja je Norvežankom, je također zaljubljena u Cvitanovićevo rodno mjesto.
Cvitanović je jedan od rijetkih koji uspijevaju ispuniti svoje snove. Kolekcionar starina i zaljubljenik u oldtimere u dvorištu rodne kuće u Golubinji postavio je šine i lokomotivu koju je nazvao “Golubinjska lokomotiva”. Renovirana ponosno stoji u neposrednoj blizini glavne saobraćajnice i privlači pažnju putnika.
Lokomotiva u voznom stanju
Cvitanović je lokomotivu kupio od Željezare Zenica. Proizvedena je 1954. godine, a nakon renoviranja je opet u voznom stanju.
U razgovoru za Anadolu Agency (AA) Cvitanović priča o svom hobiju, ljubavi prema rodnom mjestu…
Rodio se u Golubinji, a sa 17 godina je otišao u “bijeli svijet”. Iako je prije više od 40 godina napustio Golubinju, ono, kako kaže, nikada nije otišlo iz njega.
U svoje rodno mjesto se prvi put vratio 1984. godine kada se ponovo probudila ljubav prema rodnom kraju. U razgovoru za AA kaže da mnoge ljude zanima zašto je kupio lokomotivu.
“Moj pokojni djed je poginuo na željeznici i lokomotivu sam kupio, na neki način, u čast njega”, ispričao je Cvitanović.
Kako kaže, sve je počelo kada je jednoga dana otišao u Željeznicu u Zenici da kupi pragove. Tada je vidio lokomotivu.
“Tražio sam da je renoviraju i dovedu u vozno stanje. Lokotiva je sa druge strane jedan dio historije i meni je jako žao vidjeti kada se stvari, kao što je lokomotiva, tope i idu u staro željezo. Ja to ne dam”, pojasnio je Cvitanović.
Uspomena vrijedna 100.000 KM
Kupovinom lokomotive i starih stvari Cvitanović se vraća svojim korijenima. Koštala je oko 100.000 KM, a sada je u voznom stanju. Rukovodstvo Mittala je, prema njegovim riječima, jako zadovoljno jer je lokomotiva ostala u BiH.
Ranije su renovirali dvije lokomotive. Jedna je otišla u London gdje se koristi za prevoz turista u tom gradu.
“Trebaju mi doći još dva vagona i u narednom periodu će se lokomotiva paliti svake subote. Pružit ćemo još nekih 70 metara pruge tako da će se stanovnici i zaljubljenici u lokomotive moći vozati svake subote”, ispričao je Cvitanović.
Posebno je iznenađujuće, kako kaže, koliko su ljudi zainteresovani za lokomotivu. Za kupovinu Cvitanovićeve lokomotive bili su zainteresovani i Izraelci, ali ipak je bilo bolje da ona ostane u BiH.
“Danas ne postoji mnogo ovakvih lokomotiva koje su u voznom stanju”, kazao je Cvitanović.
Zbog ljubavi prema tradiciji i rodnom mjestu Cvitanović je renovirao i rodnu kuću, sve je autentično i u prvobitnom obliku.
“Imam mnogo i starih auta. Ovdje ću da napravim muzej od starih stvari kojima ću prikazati život nekada na ovim krajevima”, pojasnio je Cvitanović.
Vlasnik aviona Galeb G4
Ovaj kolekcionar ne misli stati na ovome. Nedavno je kupio i avion u Srbiji.
“I to je jedan dio naše historije. U pitanju je stari JNA avion – Galeb G4. Star je oko 30-tak godina. Sada imamo malih komplikacija jer spada u vojnu opremu. Postoji procedura, ali nadam se da će u Golubinji biti za mjesec”, ispričao je Cvitanović za AA.
Kako kaže, zabrinjavajuće je da se danas prave šoping centri, a da se gube vrijednosti stvari koje imaju historiju.
“Svi ruše stare kuće i prave nove, moderne. Ja sam samo renovirao staru kuću u kojoj sam rođen. Sve je opet napravljeno od starog materijala. Ja sam zaljubljenik u starine i tradiciju”, pojasnio je Cvitanović.
Cvitanović posjeduje i 32 oldtimera.
“Imam nekoliko u BiH, zatim u Americi, Norveškoj. Oldtimere iznajmljujem i za snimanje filmova”, ispričao je Cvitanović.