Od Žepča do Sarajeva autocestom do ljeta 2026. godine

Autor: Urednik
856 pregleda
A+A-
Reset

Dvije dionice autoceste na Koridoru 5c, Poprikuša – Nemila i Nemila – Vranduk čija je gradnja završena ovih dana, 16. Decembra, bi od Vlade FBiH trebale dobiti saglasnost za korištenje i to nakon što je stigla upotrebna dozvola za njihovo besplatno korištenje, objavili su ovih dana brojni bh. mediji.

Ove dvije dionice ukupno su duge 11 kilometara, a njihov najveći dio je dionica Poprikuše – Nemila s 5,5 kilometara. Na ovoj dionici je izgrađen i monumentalni tunel Bosna koji se ranije zvao tunel Golubinja ukupne dužine 3,6 kilometara, čime je postao do sada najduži cestovni tunel na Koridoru 5c kroz FBiH. Osim tunela, na ovoj dionici se nalazi i više mostova i vijadukata čija je gradnja bila zahtjevna, ali ne i nemoguća što su dokazali radnici turske građevinske kompanije Cengiz koji su na gradilište izašli malo nakon što je 16. novembra 2020. godine s Javnim preduzećem Autoceste FBiH potpisan ugovor o gradnji koji nije bila ni jeftina.

Prema ugovoru, vrijednost radova na ovoj dionici je iznosio 208 miliona eura sa PDV-om, a sredstva su nađena u kreditu od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i to 70 miliona eura, te Evropske investicijske banke (EIB) u iznosu od 90 miliona eura. Ovim kreditima su se ”pridružila” i bespovratna sredstva Evropske unije (41,1 miliona eura) koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Predviđeno rok izgradnje je bio 42 mjeseca, što znači da je ova dionica trebala biti završena prije godinu i po, u maju prošle godine.

Tuneli i vijadukti

A sada nešto malo o dionici Poprikuše – Nemila koja je izgrađena po principu ”projektuj i izgradi” (žuti FIDIC). Njen početak se nalazi u blizini naselja Poprikuše, južno od grada Žepča. Osim pomenutog tunela Bosna, na dionici se nalaze i tuneli Golubinja 1 čija je lijeva cijev dugačka 423,5 metara, a desna 476,5 metara. Tu je i jedan nešto kraći tunel Bosna čija je lijeva cijev duga 196, a desna 204 metra. Na dionici su i dva vijadukta – Golubinja 2 dužine 138 metara i Kovanići s dužinom od 129 metara. Na ovoj dionici izgrađena je i petlja Poprikuše, te Centar za kontrolu prometa.

Nove dionice autoceste na Koridoru 5c bi trebale značajno smanjiti saobraćajno opterećenje koje trenutno postoji na magistralnoj cesti između Zenice i Žepča. Međutim, korisnici ovog dijela autoceste na Koridoru 5c bi najveći efekat mogli osjetiti kada u promet budu puštene dionice Ozimice – Medakovo – Putnikovo brdo čijim završetkom će autocesta u cjelini biti povezana sa Zagrebom od Žepča i to preko autoceste od Doboja preko Banjaluke do Bosanske Gradiške.

Treća sreća za Poprikuše – Ozimica

Još nije poznato kada će to biti, s obzirom na to da još nije počela izgradnja dionice Poprikuše – Ozimica koja bi trebalo biti duga oko 12 kilometara. Treći tender za izgradnju ove dionice raspisan je ljetos. Ova dionica je zapravo i posljednja na sjevernom dijelu autoceste u FBiH čija gradnja još nije počela, a prema nekim informacijama građevinske mašine bi na teren mogle izaći naredne godine. Radovi se u ovom dijelu FBiH, također, izvode i na dionici Ponirak – Vranduk kod Zenice čiji je završetak najavljen za ljeto naredne godine, a radove trenutno izvodi 300 radnika.

Ova dionica se sa južne strane veže na postojeći autoput od naplatnog mjesta Zenica sjever, a sa sjeverne na dionicu Vranduk – Nemila gdje je i tunel Nemila i na dionicu Nemila – Poprikuše koja će ovih dana biti puštena u promet. Specifičnost za ovu dionicu je veliki broj visokih potpornih zidova koji se grade tehnologijom armirane zemlje. To je zato jer se autocesta gradi kroz vrlo strme padine i u većem dijelu se nalazi u zasjeku.

Ako sve bude po planu autocesta od Sarajeva do Žepča trebala bi biti kompletirana do ljeta naredne godine.

Ne propustite