Saobraćajne nesreće na magistralnom putu M-17 su česte. U njima sve češće žrtve su mlade osobe. Posljednji put su se porodica, prijatelji i poznanici oprostili s 18-godišnjim Oliverom Hrkaćem. Sahranjena je i Monika Antonović, a posljednji pozdrav s Nevenom Mijić bit će sutra.
U Žepču zastave na pola koplja. Mještani ne govore mnogo. Tek da je neoprezna vožnja ponovo odnijela mlade živote.
Apeluje i načelnik Mato Zovko da nadležne institucije osiguraju bolje uvjete na putu M-17.
“Moraju nešto uraditi pogotovo na ovom dijelu puta Žepče – Doboj jer ovo je katastrofa. Da Bog da ovo bila zadnja nesreća na ovoj dionici”, rekao je Mate Zovko.
Prema zvaničnim podacima MUP-a ZDK u 2015. godini samo u ovom Kantonu, a uglavnom na putu M-17 desilo se 4.580 saobraćajnih nesreća. Od toga je s lakšim povredama prošlo 806 osoba, s težim 177. 27 osoba je smrtno stradalo. Brojke su u blagom porastu u odnosu na 2014. godinu.
Magistralnim putem M-17 dnevno prođe između 15 i 18 hiljada automobila, što je znatno više u odnosu na ono za šta je ovaj put projektopvan, upozoravaju stručnjaci. Ako se tome dodaju neprilagođena brzina i preticanje, onda to ovaj put čini izuzetno opasnim.
Stručnjaci nude rješenja.
“Neophodna je rekonstrukcija i modernizacija, gradnja novih autoputeva i brzih cesta. Što se tiče subjektivnog dijela moramo raditi na mladim ljudima i to od porodice, preko obdanista pa do škola”, kazao je Ševal Kovačević.
Loša infrastruktura, nedovoljna policijska kontrola, nerazvijena svijest kod vozača – slike su općeg stanja na cestama, zbog kojeg je u proteklih 15 godina poginulo blizu 4,5 hiljade ljudi, što je u prosjeku mnogo više nego u bilo kojoj evropskoj zemlji, tvrde stručnjaci.
(Adisa Ibrahimović/N1)