Poduzeće FIS, ili srednjobosansko gospodarsko čudo kako ga često nazivaju, ove godine obilježava 25 godina uspješnog rada na tržištu BiH i regije.
Ovo poduzeće je svoj razvojni put započelo ranih 90-tih kada je otvorena prva trgovina u Vitezu. U narednom desetljeću FIS je doživio ekspanziju razvoja i postao jedno od najvećih domaćih poduzeća, te kao takvo jako bitan čimbenik gospodarskog sustava SBK, ali i BiH.
FIS je danas poduzeće kojeg u prvom redu definira lanac trgovačkih centara, ali koje je i vrlo ozbiljan proizvođač namještaja i tekstilnih proizvoda. U prošloj godini otvoreni su novi prodajni centri u Mostaru, Doboju i Žepču čime se osnažila maloprodajna mreža i izvršilo dodatno tržišno pozicioniranje, a nastavak njenog širenja može se očekivati i u narednom periodu.
“Kada govorimo o trgovini, nastojimo da se svojim prodajnim konceptom diferenciramo od konkurencije i zadovoljimo sve potrebe naših kupaca. Kontinuirano pratimo tržište i adekvatno reagiramo na zahtjeve potrošača. Poslujemo po principu sve na jednom mjestu i nudimo raznovrsne grupe roba sa zaista širokim asortimanima unutar njih. U našim centrima različita odjeljenja nisu fizički odvojena jedna od drugih pa kupci imaju veliku slobodu kretanja; kupuju na različitim odjelima i kupovinu završavaju na jednoj kasi. Mi smo prvi u BiH započeli sa ovakvim prodajnim konceptom i on se pokazao kao veoma uspješan” – ističe direktor FIS-a Zoran Maros.
Osim prodaje, ovo poduzeće se može pohvaliti uspjesima i u proizvodnom segmentu. Njihovi proizvodni pogoni svrstavaju se u red najmodernijih i najsofisticiranijih u cijeloj regiji, te su u mogućnosti ispuniti i najsloženije proizvodne zahtjeve.
Svoja radna mjesta u Fisu su pronašli građani iz cijele BiH, a njegov kolektiv danas broji preko 3.300 djelatnika. Posebna pažnja posvećuje se upošljavanju i zadržavanju kvalitetnih djelatnika, te njihovom obrazovanju i usavršavanju.
“Upravo smo u završnoj fazi petogodišnjeg procesa ulaganja u proizvodne kapacitete, u koje smo u razdoblju od pet godina investirali preko 20 milijuna KM, te ćemo sa investiranjem nastaviti i ubuduće. To će sigurno poboljšati naše proizvodne mogućnosti a samim tim omogućiti i daljnji razvoj naših brendova, u prvom redu namještaja Ambyenta koji je izuzetno dobro pozicioniran na domaćem tržištu, te se polako ali sigurno probija i izvan BiH” – rekao je Maros.
Pored Ambyente koja je postala sinonim za kvalitetan namještaj, uspješno se razvijaju i brendovi koji dolaze iz segmenta FIS-ove proizvodnje tekstilnih proizvoda: čarape GS, kućni tekstil FIS HOME i odjeća za djecu Anbinni.
Kada se u obzir uzme stabilnost, te kontinuiran rast i razvoj ovog poduzeća, mnogi se pitaju u čemu je tajna uspjeha?
“Ne bih rekao da u našem slučaju postoji nekakva tajna. Zapravo recept za uspjeh je vrlo jednostavan; biti potpuno iskren jer tržište to prepoznaje. Nastojimo u svakom smislu biti dostupni i otvoreni i prema kupcima i prema poslovnim partnerima, a to onda rezultira dugoročnim i čvrstim relacijama koje su temelj uspjeha. Mislim da smo mi našli jedan savršen omjer između bh tradicijskih vrijednosti i modernog poslovanja, i da je to formula za uspjeh na ovom tržištu.”
Maros ističe da FIS-ovi poslovni planovi osim novih investicija i educiranja djelatnika podrazumijevaju i usavršavanje svih procesa u poduzeću; od nabave do postprodajnih aktivnosti, kako bi ovo poduzeće nastavilo trend pozitivnog poslovanja i osiguralo svoju budućnost.
Kako se radi o svojevrsnom jubileju, 25. rođendan obilježit će se u FIS-ovim prodajnim centrima kroz cijeli april i maj. FIS najradije slavi sa svojim kupcima za koje je i ove godine pripremio brojna iznenađenja i pogodnosti kao što su kućni sajmovi, akcije, rođendanski popusti, predstave za djecu, te veliku nagradnu igru “U FIS-u kupuješ – Citroenom putuješ”.