Poveži se putem

Zanimljivosti

Audi Allroad Quattro – poklon za 25. rođendan

Objavljeno

-

AUDI ove godine obiljezava 25-godisnjicu Quattro pogona i u Detroitu predstavlja studiju dobro poznatog imena. Novi Audi Allroad razvijen je na osnovi posljednje generacije modela A6 Avant od kojeg je 60 mm visi. Posljedica je to modifikacije vozila u skladu s terenskim pravilima. Kako bi se dobilo na dinamičnosti, Allroad izdanje dobiva novu liniju masivnijih odbojnika, a dodatnu zastitu priskrbili su si zavrseci blatobrana. Cjelokupna podnica zasticena je panelima od nehrđajuceg čelika. Kako se radi o konceptu, vozilo je izvana dobilo jos neke zanimljive detalje, kao sto je trokutni presjek zavrsetka ispusnog sustava, te monolitna prednja maska u sjajnom finisu. Iako je oblik svjetala gotovo identičan onome na modelu A6 Avant, studija se moze pohvaliti posjedovanjem LED tehnologije. Tako su straznja svijetla dobila na atraktivnosti i uočljivosti, a prednja pak bolje osvjetljavaju prostor ispred sebe. Mocan nastup upotpunjuju 19-inčni aluminijski naplatci s pet duplih krakova. Da bi koncept bio uvjerljiv u voznji Audi se pobrinuo ugradnjom automatski podesivog zračnog ovjesa premijerno predstavljenog na poslovnom A8. Četiri stupnja podesenosti omogucuju regulaciju ovjesa ovisno o kvaliteti podloge i brzini vozila pri čemu se visina moze mijenjati u rasponu od minimalnih 160 do krajnjih 210 mm. Potpuno novi je i motor. 4.0 V8 TDI dizelski motor s common rail tehnologijom potpomognut je s dva turbo punjača, a radi se o trenutno najlaksem V8 dizelasu na svijetu. Njegovih 286 KS maksimalne snage i 650 Nm okretnog momenta odlično se nadovezuju na koncepciju luksuznog terenca za slobodno vrijeme. Performanse na asfaltu dostojne su rasnih sportasa, Audijev Allroad do 100 km/h stize za 6.4 sekundi, od 80 do 112 km/ h ubrzava za svega 4.9 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Za razliku od robusne vanjstine, unutrasnjost obiluje luksuzom i modernom tehnologijom. Ulogu centralne info jedinice preuzima nova izvedba MMI (Multi Media Interface) sustava s 8.9-inčnim zaslonom povecane rezolucije. Sastavni dio sustava je 3D navigacija, koja je u ovom slučaju unaprijeđena dodatnim funkcijama za terensku voznju kao sto su kompas i kut nagiba. Od novosti je posebno zanimljiv automatski sustav detekcije kvalitete podloge kod kojeg senzor prati stanje kolnika. Tako na primjer, ukoliko vozilo naiđe na led, sustav upozorava vozača i automatski mijenja postavke ESP-a, tempomata i ostalih parametara vezanih za dinamiku vozila. Popularna detekcija nenamjernog prelazenja horizontalne signalizacije nasla je mjesto i na Audijevom konceptu. Za razliku od sustava koji koriste Ford i PSA, Audijev se prvenstveno razlikuje u sustavu upozoravanja, tako sto vozača obavjestava vibracijom upravljača, a ne sjedala. Nadalje, sustav je nadograđen senzorima “mrtvog kuta”, koji vozača svjetlosnim signalom informiraju ukoliko se neko vozilo nalazi lijevo ili desno od automobila. Audi je u Detroitu predstavio vozilo kojim dostojno obiljezava veliki jubilej, ali i najavljuje brojne inovativne tehnologije spremne za serijsku proizvodnju.

Nastavi čitati
Advertisement

Copyright © 2002 - 2023 Zepce.ba portal