Na magistralnom putu M17 Begov Han – Topčić Polje dogodila se saobraćajna nesreća u kojoj su učestvovala dva vozila.
U toku je policijski uviđaj, a saobraćaj se odvija otežano.
Kako je za naš portal potvrdio dežurni u Operativnom centru MUP-a ZDK u ovoj nesreći nije bilo povrijeđenih osoba, a na vozilima je pričinjena materijalna šteta.
10 pravila za vožnju u zimskim danima
1. Kod poledice nježno postupajte sa upravljačem i nožnim komandama, nikad istovremeno volanom i kočnicom. Ako osjetite da više ne upravljate vozilom pritisnite kvačilo, pustite pedalu gasa i lagano pokušajte upravljačem okrenuti vozilo u željenom smjeru.
2. Kočenje na zaleđenoj cesti je praktično „zabranjeno“, a ako bez kočenja ne može onda papučicu kočnice pritisnite krajnje nježno
3. Uključivanje nižeg stepena prenosa gotovo je jednako kočenju. Najbolje je „šaltati“ sa međugasom.
4. Blokirani točkovi slabo koče i onemogućavaju upravljenje vozilom. Zanosi li automobil nogu odmah sklonite sa kočnice. Na poledici je glavni vozačev pomoćnik-volan. Blagim okretom volana, uz oduzimanje gasa i nježno kočenje pokušajte vozilo vratiti u željenu putanju.
5. Ako ne možete izbjeći prepreku radije se sklonite sa ceste.
6. Ponašanje stražnje strane automobila vozač osjeća leđima u naslonjaču sjedala, a ponašanje prednje strane rukama na volanu. Preduslov za to je pravilno držanje ruku i leđa uprta u naslonjač.
7. Slabi amortizeri i loše podešene kočnice najbolje pokazuju „zube“ na poledici.
8. Gume, bez obzira kakve, moraju imati najmanje 4 mm profila. Pritisak zraka treba povećati za 0,15 bara.
9. Želite li u opasnim okolnostima s osjećajem upravljati volanom i nožnim komandama morate biti prikladno odjeveni.
10. Zimska vožnja traži staloženost i čvrste živce. Ne vozite umorni ili uzbuđeni.
Sigurnije sa zimskim gumama
Kontakt između ceste i automobila ostvaruje se preko automobilskih guma, odnosno na jednom relativno malenom dijelu dodirne površine između gume i ceste. Upravo ta kontaktna površina od presudne je važnosti za sigurnost upravljanja vozilom. Kada se mijenjaju uvjeti na cesti (odnosno koeficijent prijanjanja guma na površinu kolovoza) upravljivost vozila i efikasnost kočenja se narušava.
-Zimska je guma doslovno zimska, odnosno za korištenje zimi, ali ne samo za snježne uvjete. Zimske gume treba stavljati na vozilo tokom zimskih mjeseci, bez obzira ima li snijega na cesti ili ne!!!
-Zimske gume (nove) imaju uobičajenu dubinu profila od 8 mm te gotovo pet puta više odvodnih kanala i šara od ljetnih guma što im omogućuje učinkovitije izbacivanje i odvođenje vode postrance i iza gume.
-Zimska guma ima do četiri puta bolji kontakt (ovisno o kvaliteti zimske gume) sa snježnom podlogom od ljetne gume.
-Na temperaturi ispod 7°C ljetne gume gube elastičnost odnosno postaju prekrute i zbog toga ne zadovoljavaju potrebna svojstva prijanjanja. Poseban hemijski sastav zimske gume čini elastičnima i na niskim temperaturama, a kombinacija s odgovarajućim dubljim profilom čini gumu zaista potpuno sigurnom za zimsku vožnju.
-Najveća prednost zimske gume je bolje pokretanje, vođenje i kočenje na snijegu.
Zapamtite!
-Zimske gume (kao uostalom i ljetne), treba po mogućnosti mijenjati svake dvije godine, pošto nakon toga gube svoju elastičnost.
-Nikada ne kupujte „odležale“, protektirane ili polovne gume, jer nikada niste sigurni što kupujete.
Zimska oprema
Posjedovanje zimske opreme zakonski je obavezno od 15.11. do 15.04..