Japanci, nacija popularna po brojnim izumima u svijetu tehnologije, prekoracila je granice u mnogim oblastima. Ipak, kad je rijec o sladoledima, cak i oni znaju “povuci rucnu”, sto nije bio slucaj sa Amerikancima. “Prije nekoliko godina u Japanu smo pokusali prodavati sladoled ‘Chunky Monkey’, ali se ispostavilo da ljudi njime nisu bili odusevljeni”, prica Peter Lind iz kompanije Ben&Jerry i objasnjava: “Valjda nisu zeljeli jesti majmune, bez obzira sto je sladoled bio od bananana, cokolade i oraha.” Okusi koji su primamljivi lokalnim zajednicama variraju od onih standardnih do nimalo obicnih – okusa Viagre koji se prodaje u Venecueli ili smrdljivih vocki na Tajvanu. Takvi radikalni potezi inspirisali su americku kompaniju koja je ovog ljeta pokrenula kampanju pod nazivom “Do the World a Flavor”, u okviru koje gradjani mogu predloziti nove, inspirativne okuse, pise MSNBC. “Trazimo okuse koje cemo prodavati svuda, a iznenadjujuce je kako su odredjeni okusi popularni sirom svijeta”, primjecuje Lind. Ipak, iz Skandinavije su dobili prijedlog da iskombinuju slatki korijen sa solju, cime se dobija grozna aroma amonijaka. Medju ostalim idejama bile su i sladoled na bazi lavande ili ruze, sto je veoma popularno u nekim dijelovima Evrope, ali se Amerikancima ne bi svidjelo. “Sladoled od ruze smo napravili koristeci indijski sok od ruza”, prisjeca se Lind. “Ipak, jedna od osoba koja ga je probala izjavila je – Ima okus kao pazuh moje bake.” (Sarajevo-x.com)